London <3 del 2

Söndagen började med frukost. Dagens första stopp var Buckingham Palace. Tyvärr var vi där fel dag så vi missade vaktbytet men det stod iallafall ett par vakter utanför. Kollade runt lite och gick runt i parken som ligger brevid. Mysigt och vi såg ekorrar, massa olika fåglar och körsbärsträden höll på att slå ut. Promenerade sedan vidare till Harrods. Kollade runt på massa olika avdelningar och önskade att man hade råd att handla där ;)

Åt sedan lunch på Burger and Lobster uppe på Harvey Nichols. Var den absolut bästa maten vi åt på hela resan. Inte särskilt dyrt och bra service. Man får ingen meny eftersom de bara serverar 3 olika rätter, det blev grillad hummer med pommes, sallad och ett galet gott vitlökssmör för båda.

Tog oss till Natural history museum. Jag kan inte påstå att historia är ett av mina favoritämnen men det var verkligen häftigt att se alla fossiler på utdöda djur, dinosaurie- och mammutskelett och en hel massa annat. Det var väldigt stort så vi gick nog inte ens igenom hälften men vi såg iaf de 2 delarna vi var mest lockade av.

Måndagen gick vi upp lite tidigare och käkade frukost sen åkte vi till Primark. Lasse var måttligt road men var snäll och bar runt på min jacka och väska så jag kunde shoppa och prova kläder utan att behöva kånka runt på det också. När vi var färdiga på Primark efter några timmar valde L att åka till hotellet och jag fortsatte min shoppingrunda. Unnade mig 2 svindyra BH:ar inne på Victoria´s Secret men servicen och känslan av att verkligen veta att de sitter bra fick väga upp det. Blev även lite underkläder i nån annan affär, smink och ett sista besök på Primark. Sen åkte jag också till hotellet, efter att ha bränt X antal tusen fick det vara bra med shopping.

Vilade en liten stund sen tog vi en promenad i Kensington Gardens innan det var dags att göra sig i iordning för att gå på opera. Åkte till Picadlly Circus och kollade lite på neonskyltarna innan vi letade upp teatern. Phantom of the opera var superbra. Fick nästan rysningar när det börjadeoch det var väldigt bra uppstyrt. Häftigt scenarbete och coola effekter emellanåt. Rösterna ska vi ju inte bara prata om. En upplevelse och jag rekommenderar verkligen att se den.

Efter operan skulle vi äta middag. Vi hittade ett steakhouse som såg väldigt fancy ut. Tyvärr var det den sämsta maten jag ätit på länge och dyraste. Beställde köttet medium men fick det well done deluxe, som att tugga på en sula typ. Vi orkade inte klaga eftersom vi var väldigt hungriga då vi inte ätit så mycket under dagen. Såg bättre ut än det smakade,

Så blev det tisdag och dags att åka hem. Sista hotellfrukosten innan vi började packa ihop oss. Jag hade visst shoppat för mycket så vi fick lite panikartat köpa en väska till för att vi skulle få med oss allt hem. Åkte sen tåget till Heathrow och hängde där ett par timmar. Flygningen hem gick också bra förutom ett par slängar av dödsångest. Det är inte det bästa att läsa om en flygkrash en liten stund innan man ska upp i luften. Efter sega timmar på tåget och en taxi kom vi äntligen hem.

En underbart härlig upplevelse som jag fick dela med den bästa i helaste världen ♥

London <3

Londonresan blev verkligen över förväntan och 4 dagar blev nästan lite kort om tid för att hinna med att se allt. Så vi kanske får ta och åka dit igen. Här kommer 2 inlägg om vår resa :)

På fredagsmorgonen var det dags att ta tåget till Kastrup där vi checkade in och sen spenderade ett par timmar i loungen innan det var dags att hoppa på planet. Riktigt skönt att sitta i loungen, kändes väldigt lungt till skillnad när man sitter ute på flygplatsen och att man fick obegränsat med mat/dryck/snacks gjorde inte saken sämre.

Flygresan dit tog ca 2 timmar och gick fint. Det strulade bara lite när vi skulle gå av planet, de kunde inte köra fram "bryggan" som man går in genom till flygplatsen. Så vi fick gå ner på en vanlig trappa och sedan åka buss till flygplatsen. Vi hade likagärna kunnat gå den lilla biten men det var tydligen en säkerhetsgrej. Vi letade sedan upp tåget vi skulle åka in till London med, Heathrow connect. Väldigt smidigt och relativt snabbt. Tror det tog ca 30min.

Väl framme letade vi upp hotellet vi skulle bo på, Royal Hyde Park Hotel. Hotellet var faktiskt väldigt bra. Det fanns en säng, tv, nattduksbord och en garderob på rummet. Litet rum och absolut ingen lyx men det visste vi redan när vi bokade. Lite skitig matta och färg som flagnat i badrummet men det var inget som störde.

Vi installerade oss lite och begav oss sen ut för att kolla in vår gata och leta upp någonstans att äta. Valet föll på en pub där vi båda valde fish and chips. Maten var ok, inget extraordinärt men det är fisk och pommes. Svårt att misslyckas med. Avslutade kvällen tidigt med lite snacks och tv på hotellrummet.

På lördagsmorgonen åt vi hotellets frukost. Det fanns lite blandat som yoggi, ägg, rostat bröd,croissanter, nutella och olika sorters marmelad med mera. Så även där var det en positiv överraskning.

Sen var det dags att åka tunnelbana till Westminister. Kollade in Big ben och sen åkte vi London Eye. Jag var lite rädd att jag skulle känna av höjdrädslan men det var inga problem. Det var bara kul och man fick väldigt bra utsikt över London. Vi gick sedan längs Themsen ändå bort till Tower bridge med ett stopp för kaffe/chailatte för att värma oss. Kom in på mysiga smågator och bara strosade runt. Gick samma väg tillbaka men på motsatt sida. Åt lite mat på en restaurang på Trafalgar Square, gick till Big ben och westminister en sista runda innan vi åkte tillbaka till hotellet.

Efter nån timmes vila begav jag mig iväg ensam med tunnelbanan till ett första besök på Primark. OMG! Varmt och så mycket folk men vilket shoppingparadis :) Gick runt där ett par timmar och kom sen hem med 2 välfyllda påsar.

Innan London..

Måndagen vet jag inte vad jag gjorde. Antagligen inget viktigt :P

Tisdagen jobbade jag och sen blev det en runda in till stan för brynfix, växla pengar och ta en snabb shoppingtur.

Onsdagen jobb sen var jag hos Annie på kvällen. Vi åt tillsammans, snackade en massa och var ute och gick.

Torsdagen jobbade jag tidigt så vid 15tiden åkte jag ut till Ida och Axel. Vi spenderade ett par timmar med att fika, prata gamla minnen och ha det allmänt trevligt. Sen åkte jag hem och packade det sista och hade resfeber :P

Alldeles förlänge sen jag bloggade nu men lusten har inte riktigt funnits där.

Orkar inte dra allt som hänt sen sist men det har varit jobb, häng med vänner, restaurangbesök, massa reseplanering och kalas för finaste syster i lördags.

Nu ser vi fram emot 2 saker. Såklart Londonresan och att Marias bebis ska komma ut. Ska bli mysigt med lite bebisgos.

Nu ligger jag redan i sängen. Semestern som väntar är verkligen välbehövd.