Jobba jobba..

I måndags började jobbet igen. Kändes som om man nästan inte hade vart därifrån :) Det mesta sitter ju i fingrarna så det var bara att köra på ;) Tisdagen jobbade jag såklart också. Efter jobbet åkte vi ut till Senoren på grillkväll. Fin kväll! Och igår var jag helt död på jobbet. Tröttare än tröttast! Jag är inte van att gå upp tidigt. Ser fram emot helgen då det vankas både aw och poolparty. Tror på en toppenhelg!!

Sista semesterdagen..

Imorgon börjar jag jobba igen. Det är helt galet att det har gått 4 veckor. Jag är nöjd med min semester förutom andra veckan på den när jag var sjuk :( Annars har den vart super och vi har hittat på en hel del. Både själva och med min fina familj och härliga vänner :) Men som sagt imorgon börjar vardagen igen, iaf för mig. Idag har vi vart hos syster Madde dit resten av familjen också kom. Åts pizza och kollade på en del bilder från Maria och Anders bröllop/bröllopsresa. Nu blir det ett avsnitt av min serie och lite chilinötter innan det är dags för sängen.

High chaparrall :)

Torsdagen spenderades på High chaparral med Jim och Josse. En riktigt härlig dag trots att vädret inte riktigt var med oss.

Kollade på shower, åt god mat och drack gott.

Sov på hotell med och det är ju aldrig fel :)

Tack för en rolig resa ♥

Sista veckan..

Är nu inne på min sista semestervecka..Känns som att jag gärna skulle vart hemma några veckor till :P Samtidigt vill jag träffa alla härliga kollegor..

Idag har vi besiktat bilen, chillat och nu även städat lite. Såg ut som kriget här hemma, men nu är det rent och fint. En del kartonger och lite annat som ska slängas bara..

Nu ska jag kika på min serie innan det är dags att hoppa in i duschen. Ikväll blir det middag med Jim och Josse på Stars :)

Årsdag..

Igår var det 8 år sen Lasse och jag blev tillsammans. Som i de allra flesta förhållanden så går det upp och ner. Vi har delat väldigt mycket skratt under dessa åren men även mycket tårar. Jag hoppas att vi ska tillbringa många fler år tillsammans.

Just nu känns det bara så himla bra ♥

Jag älskar dig!!

Första bilden på oss..

För ca 8 år sen i ett hus på Senoren.

Babyshower..

Igår så träffade jag några fina tjejer för att fira Petra och kommande bebisen med babyshower. Första gången jag har vart på en sån och det var riktigt mysigt.. Bjöds på fika och bebisen fick lite presenter, ja vissa var till Petra också :) Lekte lekar som gissa kön/vikt/längd och datum bebisen kommer, hur stor magen är, frågesport och så målade vi på kläder till bebben. Efter den mysiga eftermiddagen så landade jag i soffan och stannade där resten av kvällen med film och popcorn :)

Lite bilder..

Det blev inte många bilder från semestern men här kommer några få.

Roadtrip!!

I söndags åkte vi till Halmstad. Checkade in på vårt hotellrum, trodde de skulle vara lite sämre standard men det var superbra. Lite varmt på nätterna bara.

Annars så chillade vi bara hela kvällen. Åt god mat, bio, gick runt på stan och avslutade med gotte och film på hotellrummet.

På måndagen gick vi runt i Halmstad city och skulle shoppa. Blev dock bara 2 ynka påsar, köpte dock ett sjukt snyggt linne. Lunchade på Harrys, powernapade på rummet innan det var dags för middag på Pio. Rekomenderar denna restaurang varmt. Sjukt bra bemötande och service ochgod mat på det. Så tog vi en dricka på Harrys efter maten. Pratade och mös. Jag har den finaste killen ♥

Tisdagen packade vi ihop oss och åkte en runda till Tylösand. Det var dock skitväder så knappt en människa på stranden. Fortsatte till Ullared och installerade oss i stugan vi hade hyrt. Åkte och åt på Harrys, ett säkert kort ;) Spenderade kvällen i stugan där vi spelade yatzy och åt chips och drack gott :)

Och i onsdags var det äntligen dags att åka till Gekås. Jag älskar att shoppa där, stoppar ner både det ena och andra i vagnen. Allt är ju billigt :) Det slutade på 6 stora kassar tror jag. Mycket nöjda är vi eller jag iaf :)

Haft underbara dagar med min fina. Man behöver komma bort från vardagen ibland och bort från hemmet. Inte tänka på disk, städ, matlagning osv..

2:a semesterveckan..

Denna vecka har jag inte gjort något annat än att vara hemma.. Hade planer på att träffa lite folk men blev så jäkla förkyld. Har legat här hemma med rinnade näsa och feber. Inget superbra sällskap direkt. Det var ändå tur att jag lyckades pricka in och bli sjuk nu. Vi hade ju bröllopet förra veckan och på söndag åker vi iväg på en liten roadtrip.

Idag har jag mått mycket bättre. Tog ett långt bad innan och badade förhoppningsvis bort de sista bakterierna :P

Nu tar vi nya tag och ser fram emot 2 veckors ytterliggare semester och nu har även finaste killen semester :)

Herr och fru Toverland...

I lördags var det dags för Maria och Anders bröllopsdag. Som vi längtat och väntat på denna dagen.

Började med att jag och Lasse åkte hem till Madde och Daniel för att göra oss fina. Fixade varandras frisyrer och sminkade oss. Efter några mindre bryt gällande hår och söndriga strumpbyxor kom vi iväg.

I kyrkan hälsade jag och M alla välkomna och delade ut program och såpbubblor.

Vigseln var jättefin. Anders var väldigt het på gröten och kysstes innan prästen sa "Nu kan du kyssa bruden".

Efter vigseln var det dags att åka ut till festlokalen på Dragsö. Välkomstdrink innan det var dags att sätta sig till bords. Sen bjöds det på otroligt god mat, underbara tal (vårt var så klart bäst), härliga låtar, tårta och första dansen. Sen blev det party. Vi dansade, drack cider/öl/drinkar, rökte cigarr, fotades och hade allmänt trevligt. Lasse var "the dancing king" och bjöd upp de flesta ;)

Framåt natten gjorde Madde och jag bullens korv. 3 burkar och det blev väl ca 5 kvar. Mycket uppskattat med lite vickning :)

Var hemma 03.00 på natten.

En grym dag på alla sätt och vis. Vädret kunden inte vart bättre heller. Vet att bruparet också var mycket nöjda med dagen och det var ju det viktigaste.

Ett litet urval av alla kvällens bilder :)